Friday 2 February 2018

Tips untuk mendapatkan kulit sihat dan glowing.

Hai....

Hari ini mommy nak kongsikan ke kamu macam mana nak dapatkan kulit yang sihat dan glowing.

Follow jer 5 tips ini dan rasainya sendiri.

1. PEMILIHAN PRODUK SKIN CARE YANG BETUL

Mommy kulit kombinasi so Mommy biasanya akan pilih produk untuk kulit berminyak atau pun untuk kulit normal. Tahukah kamu jenis kulit kamu itu bagaimana? Kombinasi? Berminyak? Kering? Atau pun normal?

2. AMALKAN MINUM AIR YANG CUKUP ATAU LEBIH

Minum air lebih. At least 3 liter sehari. Tapi kena tengok berat badan juga yaa. 1 liter untuk 25kg. So kalau berat 50kg, at least kamu kena minum 2liter air. Tapi sebaiknya 3liter sehari. Amalan minum air yang banyak membantu untuk kulit lebih sihat. Bukan setakat kulit wajah malah seluruh tubuh.

3. AMALKAN PENGAMBILAN MINYAK IKAN

Banyak yang tak tahu bahawa amalkan minyak ikan setiap hari bantu kulit kelihatan sihat. Mommy amalkan minyak ikan Omega Guard Shaklee. Kulit terus kelihatan glowing dan sihat kerana pengaliran darah ke seluruh tubuh lancar tanpa ada sekatan.

4. AMALKAN PENGAMBILAN VITAMIN C

Jangan tak tahu Vitamin C ini baik untuk kulit kerana ia membantu untuk menggalakkan penghasilan kolagen dalam badan. Kulit kita ini semakin hari akan semakin kurang kolagen dek kerana radikal bebas yang ada di sekeliling kita dan juga dari pemakanan kita. So Vitamin C bantu menggalakkan penghasilan kolagen. So Mommy makan Vitamin C Shaklee.

5. AMALKAN PEMAKANAN YANG SIHAT

Haaaa... Yang ini paling utama yaa... Amalkan pemakanan sihat bukan sahaja bagi kulit yang sihat malah bantu untuk kekal sihat. So kalau tubuh badan sihat, sudah tentu kulit akan jadi sihat kan...

So itu sahajalah tips Mommy kali ini. Semoga berjumpa di entry seterusnya yaa.

Luv,
Mommy Olundus
Dionz Goh.

8 comments:

10 Petua Kecantikkan Dan Kesihatan

Ramai orang nak kelihatan cantik tapi kesihatan tak jaga. Begitu juga disebaliknya. Sedangkan kecantikkan dan kesihatan itu merupakan saling...