Monday 5 March 2018

Cantik bersama Set Kecantikkan Shaklee.

Semua orang inginkan kulit yang cantik.. Betul tak? Bukan hanya wanita malah lelaki juga. Tidak ada seorang pun yang ingin menghadapi masalah kulit terutamanya bahagian wajah. Jerawat, jeragat, parut, perubahan warna kulit... Semuanya harus di elakkan. Dan pada mereka yang mengalaminya mesti merasakan tekanannya.

Mommy nak kongsikan kat anda bahawa tidak ada seorang pun yang tidak mengalami masalah itu kerana itu semua berkait rapat dengan pemakanan, kehidupan harian, dan kebersihan kita.

So apa yang kita mampu lakukan ialah; elakkan dan merawat. Namun mampukah kita semua mengelak? Contohnya jika kita berkerja di tempat yang panas, dapatkah kita elakkan diri daripada menjadi gelap? Tidak. Tapi apa yang mommy dapat terangkan ialah, kita mampu mengurangkan risiko masalah kulit terutamanya bahagian wajah. Iaitu dengan mengamalkan penggunaan produk dan pengambilan produk.

1. YOUTH Skincare


YOUTH Skincare ialah produk skincare terbaru Shaklee di dalam pasaran Malaysia selepas Nutriwhite dan Enfuselle di tamatkan pengeluarannya.

YOUTH Shaklee Skincare Selamat dan Terbaik di Malaysia.

Terdiri daripada 6 jenis produk utama, iaitu;

1. Luminous Gel Oil Cleanser (pencuci muka)
2. Perfecting Skin Toner (Penyegar)
3. Age Defense Moisturizer SPF 50 (pelembab & sun block)
4. Advance Renewal Night Cream (pelembab & krim malam)
5. YOUTH Activating Serum (Serum)
6. Radiance C + E (pencerah & pemudar bekas parut, jerawat, garis penuaan)

2. Sustainable Released Vita C Plus


Selain produk skincare, kita juga perlu menjaga kulit kita secara dalaman. Kenapa Vitamin C? Kerana vitamin c merupakan vitamin yang bantu untuk meransang penghasilan kolagen di dalam tubuh agar setiap kerosakkan yang berlaku pada kulit kita dapat dipulihkan lebih cepat. That's why kenapa haiwan bila luka, luka mereka cepat sembuh. Itu kerana tubuh binatang mampu menghasilkan vitamin c manakala manusia pula tidak, dan oleh sebab itu manusia memerlukan vitamin c melalui sayur-sayuran, buah-buahan, dan juga dari suplemen.

Apa yang menarik tentang Vita C Shaklee? Vita C Shaklee mempunyai sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan vitamin C dan mengurang pembaziran. Ianya bersamaan dengan pengambilan satu setengah biji oren setiap jam selama lima jam.

3. Vita E Complex


Vita E sama kegunaannya seperti Vita C tapi apa yang lebih menarik tentang Vita E, ia membantu untuk mempercepatkan proses mencantikkan kulit dan sebagai pelindung kulit. Pernahkah anda tertanya-tanya, mengapa kulit anda mudah terbakar (sunburn), berbanding kawan anda atau ahli keluarga anda? Dulu mommy pernah terfikir perkara yang sama dan mommy katakan pada diri mommy itu adalah kerana kulit kami berbeza. Tapi sebenarnya jawapan yang lebih tepat ialah adakah tubuh anda cukup dengan Vitamin E?

Vita E bertindak sebagai antioksida yang membantu untuk mengelakkan terjadinya kerosakkan pada sel-sel kulit anda. So jangan hairan jika anda kelihatan lebih muda daripada teman sebaya anda jika mengamalkan Vitamin E sebagai salah satu suplemen harian anda.

4. ESP (Energizing Soy Protein)


Kalau dah berparut gelap, kulit sunburn, kulit tona tak sekata. Wajiblah kita inginkan kulit yang cerah atau pun tona yang sekata. Ye tak? So ESP pilihan yang terbaik. Ini kerana ESP membantu untuk mencerahkan kulit unuk lebih cantik dan tona sekata.

Keistimewaan ESP Shaklee? Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).


Sudah tentu anda juga tidak ingin diri anda mengalami masalah yang sama, ye tak? Atau anda mengalami masalah seperti yang mommy mention kat atas tu? So apa tunggu lagi. Pilihan di tangan anda.

Dapatkan set kecantikkan Shaklee anda sekarang. Anda boleh beli melalui online dengan hanya semudah di hujung jari anda.


Dan dapatkan konsultasi khas daripada saya di nombor ini.



Luv,
Mommy Olundus
Dionz Goh

12 comments:

  1. Amalkan skin care shaklee dengan vitamin shaklee comfirm kulit terlebih sihat dan cantik ni!😍

    ReplyDelete
  2. Set lengkap! 😍 bukan luaran ja mau jaga kan. Dalaman pun mesti mau sihat juga

    ReplyDelete
  3. Set terbaik utk kecantikan ! Sy amalkan ESP sm Vitamin C mmg terbaik kesan dia utk kulit 😍

    ReplyDelete
  4. Yeah add on vitamin Shaklee lagi hebat!

    ReplyDelete
  5. Sy pun sudah amalkan. Memang terbaik dalaman dan luaran

    ReplyDelete
  6. Memang terbaik untuk kecantikan luar dan dalam 😍

    ReplyDelete
  7. Set penjagaan luar dan dalam memng terbaik. Saya suda amalkan . Berkesan bah 😍

    ReplyDelete
  8. terbaiklah ni

    ReplyDelete

10 Petua Kecantikkan Dan Kesihatan

Ramai orang nak kelihatan cantik tapi kesihatan tak jaga. Begitu juga disebaliknya. Sedangkan kecantikkan dan kesihatan itu merupakan saling...