Friday 2 March 2018

Cara mudah untuk dapatkan produk shaklee tanpa berada di branch atau HQ.

Hallo...

Hari ini mommy nak kongsikan alternative mommy beli produk shaklee tanpa pergi ke branch shaklee atau HQ Shaklee.

1) Website

Beli secara online. Selalunya berlaku di saat² closing. Barang selalunya akan dapat 3-4 hari selepas beli. Itu pun kalau tidak ada cuti public holiday yang menyebabkan perkhidmatan kurier bercuti. Segalanya hanya dihujung jari. Dengan adanya website, kad bank yang ada isi (kalau takda isi nak bayar pakai apa kan? Hehe). Tekan-tekan, pilih-pilih, klik bayar. Done! Dan mommy tunggu barang mommy tiba dalam pelukan mommy. 😂

2) Runner

Pilihan ini selalunya di gunakan oleh mommy. Cepat. Hari ini atur, hari ini atau esok dapat barang. Mudah. Runner tolong ambilkan kat branch, hantarkan ke terminal bas atau unser, walaaaaa.... Tunggu barang tiba, siap sampai ke rumah lagi. Kos sama jak macam postage. Tapi kalau branch tutup, takda maknanya nak guna runner. Yela dia nak ambik barang cemana kalau branch tutup, ye tak? Hahaha.

3) Kirim kat sesiapa yang boleh bantu dan boleh dipercayai.

Selalunya mommy minta bantuan upline mommy. Yela dia kan mak mommy, so dengan mak la kita minta bantu. Hehehe. KadangSy x pi masuk. Sado² bah dia punya jurujual. Sy takut sy xmo balik lg klu masuk. Kadang-kadang mommy minta bantuan ahli keluarga dan kawan-kawan mommy juga.

Barang pasti akan tiba ke pangkuan mommy. Syukur mommy rasa dengan kemajuan yang ada sekarang, memudahkan urusan berniaga mommy. Kalau mommy dengar orang dulu-dulu berniaga; guna public phone, Naik bas, sendiri datang ke branch baru dapat beli. Mesti struggle.

Syukur.

Anyway thanks for reading.

Luv,
Mommy Olundus
Dionz Goh

7 comments:

10 Petua Kecantikkan Dan Kesihatan

Ramai orang nak kelihatan cantik tapi kesihatan tak jaga. Begitu juga disebaliknya. Sedangkan kecantikkan dan kesihatan itu merupakan saling...