Monday 26 March 2018

Petua Dan Tips Mengatasi Masalah Penat, Letih, dan Kurang Bertenaga dengan pantas.

Masalah penat, letih, dan kurang bertenaga selalu dipandang rendah oleh segelintir manusia. Padahal mereka tidak tahu bahawa dengan keadaan badan yang kurang bertenaga, letih, penat itu lah yang menyumbang kepada seberapa pantasnya penyakit boleh menyerang tubuh seorang manusia.

Keletihan boleh menyebabkan kematian.

Malaysia di kejutkan dengan beberapa berita tentang pembantu rumah yang meninggal dunia akibat di dera dan tidak di jaga rapi oleh majikan akhirnya membawa kepada kejadian kematian pembantu rumah. Rata-rata siasatan yang dilakukan adalah kerana pembantu rumah tidak mempunyai rehat yang cukup dan di tambah pula dengan situasi dera oleh majikan itu sendiri.

Salah satu kes dera pembantu rumah yang hangat diperkatakan di Malaysia pada tahun ini.

Sebelum mencari tahu apakah petua yang sesuai anda lakukan untuk mengatasi masalah letih, penat, serta kurang tenaga anda; tanya diri anda.. Apakah punca yang menyebabkan anda mengalami masalah sedemikian.

  • Adakah anda bekerja lebih masa?
  • Adakah anda kurang tidur?
  • Adakah suasana sekeliling anda menyebabkan anda penat?
  • Adakah anda kurang mengambil pemakanan sihat yang memberikan tenaga?

    Bagaimanakah cara untuk mengatasi setiap masalah ini?

    1. Jika anda merasakan diri anda terlalu bekerja sehingga menyebabkan anda merasakan penat yang berlebihan, ubah jadual bekerja anda. Contohnya: Jika setiap hari anda bekerja selama 16jam anda boleh lah tukar jadual bekerja anda dengan bekerja 12jam sehari atau pun selang selikan jadual bekerja anda. Bincangkan dengan pihak atasan anda tentang permasalahan anda dengan jadual bekerja yang di berikan.
    2. Lihat pada waktu tidur anda setiap hari. Untuk seseorang manusia mendapatkan tenaga yang mencukupi untuk tubuhnya, ia memerlukan sekurang-kurangnya tidur selama 8 jam sehari. Apatah lagi mereka yang bekerja berat setiap hari. Jadi adakah anda mempunyai tidur yang cukup?
    3. Keadaan sekeliling. Contohnya seorang surirumah tangga, seorang ibu bekerjaya. Keadaan sekeliling banyak menyumbang kepada aspek keletihan, kekurangan tenaga, serta keletihan seorang wanita golongan ini. Itu kerana mereka bukan sahaja perlu berdepan dengan keadaan anak-anak, rumah tangga, malah orang sekeliling juga seperti jiran, saudara, dan keluarga lain. So si isteri dan si ibu seharusnya berbincang dengan si suami untuk saling mengagihkan tugas antara sesama. Atau lebih mudah, dapatkan bantuan amah.
    4. Kekurangan makanan yang berkhasiat juga banyak memberikan sumbangan kepada masalah-masalah ini. Terutama sekali mereka yang tidak mengamalkan pengambilan suplemen dan hanya bergantung harap dengan makanan harian sebagai pemberi tenaga. Makanan berminyak dan berlemak ialah antara makanan yang menyumbang kepada sel-sel badan untuk tidak bergiat aktif.

    Jom lihat makanan apa yang boleh membantu untuk memberikan tenaga kepada tubuh kita. 

    1. Sayuran hijau


    Sayuran hijau melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan. Ini kerana sayuran mempunyai campuran vitamin untuk meningkatkan kembali tenaga yang berkurangan di dalam tubuh. Antaranya ialah sayur bayam, sayur kacang, brokoli, bendi.

    2. Buah-buahan


    Sama seperti sayur-sayuran, buah-buahan juga sama. Di mana buah-buahan mempunyai vitamin yang baik untuk memulihkan tenaga kita. Amalkan pengambilan buah yang mempunyai vitamin c dan zinc yang banyak; seperti tembikai, pisang, kurma, epal, dan anggur.

    3. Kekacang

    Kandungan kekacang yang padat dengan protein, serat, lemak penting, vitamin dan mineral memberikan tenaga mencukupi untuk tubuh. Seperti walnut, pecan, hazel, badam, kacang tanah, biji gajus dan granola iaitu campuran bijirin, buah-buahan kering, biji labu, oat dan madu.

    Selain ikhtiar dengan pemakanan, anda juga boleh ikhtiar menyelesaikan masalah keletihan dan kurang tenaga dengan pengambilan suplemen.

    SET TENAGA SHAKLEE

    Set Tenaga Optima untuk mengurangkan masalah keletihan.


    1. VITALEA
    - Mencukupkan kekurangan nutrisi yang menjadi faktor badan lemah.

    2. B-COMPLEX
    - Menukarkan makanan ke bentuk tenaga supaya lebih cergas, bertenaga dan fokus.

    3. OSTEMATRIX
    - Membantu menghilangkan lenguh-lenguh badan akibat kurang kalsium dan kerja keras.

    4. SUSTAINED RELEASED VITA C PLUS
    - Menurunkan risiko penyakit dan menguatkan anti bodi serta menpercepatkan pemulihan dari sakit.


    ESP untuk meningkatkan tenaga

    5. ESP (Energizing Soy Protein)
    - Memberi tenaga segera dan rasa kenyang

    VIVIX menghasilkan mitokondria tenaga

    6. VIVIX
    - Meningkatkan penghasilan mitokondria, membantu menguatkan sel badan untuk menghasilkan tenaga dan memperlahankan proses penuaan yang membuatkan badan cepat rasa letih, penat, dan kurang bertenaga.

    Apa kata mereka yang telah mengamalkan set tenaga Shaklee.

    Testimoni 1:
    Seorang bakal ibu mengatakan bahawa ESP membantunya untuk terus bertenaga ketika dalam proses melahirkan anaknya.
    (Teringat pula mommy time bersalin anak kedua, mommy angkut ESP untuk diminum. Sekali push jak baby dah keluar. Pastu bertenaga masih sehingga ke malam. Padahal mommy cuma minum ESP subuh tu)

    Testimoni 2:
    Dua orang suri rumah yang memberi kenyataan bagaimana Set Tenaga Shaklee membantu untuk terus bertenaga dalam kehidupan seharian mereka sebagai surirumah yang dikatakan pekerja 24jam.

    Testimoni 3:
    Seorang ibu juga yang memberitahu kesan Vitalea kepada sumber tenaganya yang mana dahulunya beliau cepat penat dan tidur awal kerana kepenatan. Tetapi selepas mengamalkan Vitalea, kini tenaganya mempunyai perubahan.

    Testimoni 4:
    Perubahan tenaga seorang pengamal VIVIX. Memandu lama bukan lagi satu masalah.
    Lesu dan letih bekerja di hadapan komputer dengan masa yang lama juga bukan penghalang.


    So tiada yang mustahil bagi anda yang mempunyai masalah lesu, letih, penat, dan kurang bertenaga jika anda mengamalkan pemakanan yang baik dan cara hidup yang baik.

    Jika anda mempunyai masalah seperti di atas, anda bolehlah amalkan petua dan tips di atas. Dan jika anda berminat untuk dapatkan suplemen tambahan untuk boost tenaga, anda boleh beli secara online dengan klik gambar di bawah ini.


    Dan jika ingin dapatkan konsultasi serta cara makan suplemen yang berkesan atau ingin mendapatkan potongan harga sehingga 20%, terus klik gambar di bawah ini.


    Luv,
    Mommy Olundus
    Dionz Goh

    BACA DISINI : KENAPA SHAKLEE BISNES MLM

    7 comments:

    10 Petua Kecantikkan Dan Kesihatan

    Ramai orang nak kelihatan cantik tapi kesihatan tak jaga. Begitu juga disebaliknya. Sedangkan kecantikkan dan kesihatan itu merupakan saling...