Monday 26 February 2018

Kerana takutkan inhaler, hidup aku berubah.

January 2016
Merupakan bulan mommy banyak berubah. Ini semua terjadi bila anak mommy masuk wad tidak dapat bernafas dengan baik. Paru-paru anak mommy, Lexi masuk ke dalam. Tanpa perlu menggunakan stetoskop, doktor boleh dengar bunyi di dalam paru-paru Lexi.

Lexi cumalah seorang anak yang berumur 11 bulan ketika itu. Anak mommy di masukkan ke dalam wad untuk diberikan bantuan nebulizer setiap 6 jam. Dua hari Lexi berada dalam wad. Setelah dua hari, ianya tidak berhenti di sana. Apa yang yang mommy risaukan, ianya berterusan.

Doktor bagitahu mommy, jika ianya berterusan sehingga Lexi genap setahun maka Lexi akan terpaksa hidup dengan bantuan inhaler selamanya. Mommy jadi panik. Terasa langit jatuh atas kepala mommy. Di saat itu mommy berdoa pada Tuhan untuk bantu mommy dan ketika itu mommy buka FACEBOOK mommy, mommy terjumpa sharing salah seorang teman mommy; anaknya juga mengalami masalah yang sama.

Jadi mommy cuba untuk tanya dia, apa yang dia berikan pada anak dia dan apa perkembangan anaknya. Dia bagitahu mommy tentang produk Shaklee. Dan inilah produk yang membantunya dalam menangani masalah anaknya itu.

Set Asthma Kanak Kanak Shaklee
(Nutriferon, Omega Guard, Chewable Vita C Plus)

Pada mulanya mommy ragu-ragu sebab mahal. Tapi bila doktor bagitahu mommy untuk beli inhaler di sebuah klinik, mommy rasa sakit hati. Dan di situ mommy terfikir, adakah mommy mahu anak mommy sihat? Adakah duit lebih bermakna? So mommy pilih kesihatan anak mommy. Dan mommy hubungi sepupu mommy yang juga pengedar shaklee di daerah mommy.

Sepupu mommy ajar mommy macam mana hendak berikan kepada anak mommy dos yang bersesuaian. Pada bulan Februari 2016, anak mommy disahkan mempunyai asthma. Di waktu itu anak mommy sudah genap setahun. Tapi mommy berkeras tidak akan berikan inhaler dan pada waktu itu mommy minta keajaiban daripada Tuhan. Mommy teruskan set Shaklee yang mommy beli untuk anak mommy.

Pada awal April 2016, mommy diberitakan khabar gembira di mana anak mommy tidak lagi mempunyai masalah asthma. Dan seperti biasa mommy masih rasa tidak puas hati. Mommy tidak berhentikan pengambilan set vitamin shaklee itu, malah mommy decide untuk masuk member shaklee dan terus mengamalkan produk vitamin Shaklee.

Anak mommy, Lexi yang dahulunya mommy banyak pantangkan makanan (makanan pesakit asthma tidak harus makan); kini Lexi sudah boleh makan dan Thanks God Lexi kekal sihat dan bebas asthma.

Terima kasih Nutriferon
Terima kasih Chewable Vita C Plus
Terima kasih Omega Guard
Terima kasih SHAKLEE.


Luv,
Mommy Olundus
Dionz Goh.

7 comments:

  1. wahhh syukurrr.. lexi sihat ❤

    ReplyDelete
  2. Syukurr! Memang terbaik sangat shaklee ni. Lexi pun makinn sihat.😍

    ReplyDelete
  3. Syukur jumpa shaklee 😍 kesihatan anak tu penting

    ReplyDelete
  4. Syukur 😍 set kesihatan anak-anak ini membantu tingkatkan kesihatan

    ReplyDelete
  5. Syukur 😇 Jumpa Set vitamin kanak² shaklee.

    ReplyDelete
  6. Sengsara bergantung sma inhaler.

    ReplyDelete

10 Petua Kecantikkan Dan Kesihatan

Ramai orang nak kelihatan cantik tapi kesihatan tak jaga. Begitu juga disebaliknya. Sedangkan kecantikkan dan kesihatan itu merupakan saling...